BİLGİ VE RANDEVU | +90 549 766 63 63

DOKTORA SOR?

Detaylı bilgi almak için formu doldurun ve gönderin. En kısa sürede sizi arayacağız.

Lütfen isim-soyisim giriniz. (Min. 3 karakter)
Lütfen telefon numarınızı giriniz.
Lütfen mesajınızı giriniz. (Min. 3 karakter)
KVKK metnini okudum, onaylıyorum.
Lütfen KVKK metnini onaylayınız.

Mesajınız gönderildi. Teşekkürler.

Meme Dikleştirme

Meme dikleştirme, basitçe meme ucu-meme başının yeniden konumlandırılması işlemi olarak tanımlanabilir. Daha çok gebelik sonrası ve yaşa bağlı olarak görülse de bazen yapısal olarak da göğüslerde sarkmalar ve deformasyonlar olabilir. Meme dikleştirme ameliyatları bu deformasyonları giderip daha diri gögüsler ve aşağı konumlanmış meme başını yukarı taşıyarak daha dik göğüsler elde etmeyi amaçlar.

Meme Dikleştirme

Kimler meme dikleştirme ameliyatı olabilir?

Memelerinde sarkma olan tüm yetişkin kadınlar bu ameliyatı olabilir. Ameliyat için üst yaş sınırı yoktur. Ameliyat için hastanın yaşından çok, genel sağlık durumu önemlidir.

Sigara meme dikleştirme ameliyatını nasıl etkiler?

Sigaranın kan dolaşımı üzerindeki olumsuz etkileri bilinmektedir. Bu nedenle ameliyattan en az 2 hafta önce sigara bırakılmalı ve ameliyat sonrası bir süre daha içilmemelidir.

Meme dikleştirme ameliyatlarında süreç nasıl devam eder?

Bu ameliyatlar genel anestezi ile yapılır ve ortalama 1,5-2,5 saat sürer. Eğer gerekli ise aynı seansta meme büyütme de yapılabilir. Bu genel olarak hastanede kalış süresini uzatmaz. Hastalar aynı gün veya ertesi gün taburcu edilir. Taburcu edildikten sonra banyo yapılmasına izin verilir. Ameliyat sonrası ağrı beklenen bir durum değildir. 2-3 gün içinde hastalar günlük işlerini yapabilecek duruma gelirler. Hastaların büyük bir kısmı da yapılan işe göre değişmekle beraber, 1. Haftanın sonunda işine geri döner.

Meme dikleştirme ameliyatlarından sonra iz kalır mı?

İzsiz meme dikleştirme ameliyatı mümkün değildir. Bazen, sarkıklığın çok az olduğu durumlarda meme başının üst yarısından yapılan kesi yeterli olmaktadır. Meme başı çevresindeki kesiler genel olarak az iz ile iyileştiğinden bu durum yanlış olarak “İzsiz meme dikleştirme ameliyatı” olarak değerlendirilir. Hastaların büyük bir çoğunluğunda meme başı çevresinden meme altı katlantısına uzanan kesiler yapılır. Özenli cerrahi ve iz azaltıcı yöntemlerin beraber kullanılması ile iz oluşumu en aza indirilebilir.

Gebelik ve emzirme dönemi bu ameliyattan nasıl etkilenir?

Gebelik süresince memelerde görülmesi beklenen tüm değişiklikler dikleştirilmiş memelerde de görülür. Gebelik memelerde sarkma deformasyona yol açabileceğinden, en ideali ameliyatın gebeliklerden sonraya bırakılmasıdır. Bu ameliyatlar genel olarak kitle azaltıcı ameliyatlar olmadığından emzirmeye engel olması beklenmez.

Meme dikleştirme ameliyatları meme kanseri riskini arttırır mı?

Meme kanseri ile meme dikleştirme ameliyatları arasında herhangi bir ilişki saptanmamıştır.